KOMPAS ArtStudio dzisiaj jest 21 października 2018
Nyatri

Strona WWW – internetowa wizytówka firmy

8 września 2008, Justyna Muszyńska

Strona WWW to internetowa wizytówka firmy. W Internecie firmy oceniane są na podstawie wyglądu  i funkcjonalności strony WWW. Niezwykle istotna jest  łatwa nawigacja i odpowiednio wyeksponowana oferta firmy. Dobrze zaprojektowana strona internetowa jest przyjazna dla użytkownika i wzbudza zaufanie do firmy. Użytkownicy chętnie korzystają z intuicyjnych serwisów.

Przygotowując System Identyfikacji Wizualnej dla naszego klienta, firmy Surfland Deweloper System, prace rozpoczęliśmy od analizy istniejącej już strony internetowej firmy.

Po dokonaniu analizy  strony głównej firmy Surfland Deweloper System, zaproponowaliśmy kilka zmian:

1. Hasło pozycjonujące firmę.

Zaproponowaliśmy, aby wyeksponować na stronie głównej hasło:

Lider oprogramowania CRM i ERP dla deweloperów

oraz informację o liczbie klientów, korzystających z oprogramowania Surf CRM Deweloper.

Te niezwykle ważne informacje, były napisane małą, nieczytelną czcionką i umieszczone w lewym dolnym rogu strony.

2. Główne menu.

Zasugerowaliśmy następujące zmiany w głównym menu:

– dodanie podstrony Aktualności;

– połączenie podstrony Produkty i Usługi w jedną podstronę Oferta;

– zmianę podstrony Strefa Klienta, która zawierała formularz kontaktowy, na podstronę Referencje i przeniesienie formularza kontaktowego do podstrony Kontakt. Podstrona Referencje to lista klientów i case study, które są niezwykle istotne dla firm, oferujących specjalistyczne produkty, takie jak autorskie oprogramowanie dla deweloperów;

– dodanie podstrony Współpraca, wyjaśniającej, w jaki sposób można nawiązać współpracę z firmą, jak zostać partnerem handlowym firmy i jak współpracę z firmą oceniają jej klienci (case study z wdrożeń);

– usunięcie z głównego menu podstrony Praca i umieszczenie jej jako podstrony w zakładce O firmie.

3. Informacje na stronie głównej.

Na stronie głównej wyświetlały się wyłącznie informacje o firmie, brakowało informacji o produktach i usługach.

4. Oferta w przygotowaniu.

Kilka programów, umieszczonych w nagłówku strony, nie miało opisów. Po kliknięciu na te programy użytkownik przenosił się na podstronę z informacją:

Oferta w przygotowaniu

Zaproponowaliśmy usunięcie z nagłówka programów, dla których nie ma jeszcze przygotowanej informacji handlowej i umieszczenie ich w sekcji: Wkrótce w ofercie.

5. Wyszukiwarka.

Zaproponowaliśmy umieszczenie wyszukiwarki na stronie głównej i podstronach serwisu, aby ułatwić użytkownikom dotarcie do interesujących ich informacji.

Użytkownicy internetu dzielą się na tych, którzy ręcznie przeszukują zawartość serwisów, klikając w linki dostępne na stronie oraz tych, którzy nie chcą tracić czasu na ręczne wyszukiwanie tylko korzystają z wyszukiwarki. Dla tych pierwszych poprawiamy nawigację stron, a dla tych drugich wprowadzamy wyszukiwarkę.

6. Zmiana grafiki.

Oprócz zmiany architektury strony głównej i podstron serwisu, zaproponowaliśmy również zmianę grafiki.

Poniżej zaproponowana przez nas, nowa strona główna firmy Surfland Deweloper System:

Oraz nowa podstrona Oferta, która powstała z połączenia podstrony Produkty i Usługi:

Nowy, przejrzysty układ serwisu ułatwi użytkownikom dotarcie do interesujących ich informacji, a firmie pozwoli wyeksponować to co jest dla niej najważniejsze: produkty, usługi oraz listę referencyjną.


2 Comments »

  1. Jak dla mnie bomba.

    Komentarz by Sebastian — 5 listopada 2008 @ 14:30

  2. Dzięki Sebastian :-)

    Komentarz by Justyna Muszyńska — 6 listopada 2008 @ 6:28

Kanał RSS z komentarzami do tego wpisu. TrackBack URL

Dodaj komentarz

Powered by WordPress