KOMPAS ArtStudio dzisiaj jest 23 stycznia 2018
Nyatri

Okładka czasopisma Marketing w PraktyceW kwietniowym numerze czasopisma „Marketing w Praktyce” znajdziecie case study o akcji UwalniamyKomorki.pl.

Akcja UwalniamyKomorki.pl miała mi.n: na celu uświadomienie operatorom oraz Polakom, iż możliwość otrzymania telefonu komórkowego pozbawionego blokady simlock jest w interesie zarówno klientów, jak również operatorów i serwisów GSM. Jednym z elementów akcji były pikiety pod siedzibą Plusa, Playa, Orange i UKE.

Case study dla „Marketingu w Praktyce” przygotował Piotrek Baranowski, CEO i wydawca portalu PasjaGSM.pl, a także współorganizator akcji UwalniamyKomorki.pl.

Case study o Akcji UwalniamyKomorki.pl

W case study znajdziecie również mój komentarz na temat akcji:

Akcja „Uwalniamy Komórki” to kawał dobrej roboty marketingowej. Na jej sukces wpłynęło kilka czynników. Przede wszystkim – ciekawy temat i społeczny wymiar. Ludzie nie chcą płacić za ściągnięcie simlocków, dlatego spontanicznie przyłączają się do akcji i zapraszają znajomych do popierania akcji. Odpowiedni moment – Era rozpoczyna promocję telefonów bez simlocka. Tajemnica – media prowadzą własne redakcyjne śledztwa i debatują nad tym, kto i dlaczego zorganizował akcję. Element zaskoczenia – za akcją stoi portal telekomunikacyjny, a nie operator komórkowy.

Ta akcja jest doskonałym przykładem na to, że marketing szeptany działa, zwłaszcza w internecie. Można zrobić świetny marketing za niecałe 2 tys. złotych, bez potrzeby wydawania ogromnych budżetów marketingowych na tradycyjne reklamy, które są coraz mniej skuteczne. W marketingu szeptanym liczy się pomysł, ciekawie opowiedziana historia, którą ludzie chcą przekazywać znajomym.

Gratuluję pomysłu i z niecierpliwością czekam na kolejną akcję portalu PasjaGSM.pl.

Komentarz do Akcji UwalniamyKomorki.pl

P.S.

W trakcie trwania akcji UwalniamyKomorki.pl, kiedy jeszcze nie wiedziałam, że Piotrek jest w nią zaangażowany, Piotrek zadał mi pytanie:

Justyna, czy wiesz kto stoi za akcją UwalniamyKomorki.pl?

Oczywiście nie wiedziałam, wtedy jeszcze nikt nie wiedział, ale zaczęłam się tą akcją interesować i śledzić jej rozwój, aż w końcu okazało się, że za akcją stoi Piotrek i jego portal PasjaGSM.pl :-)


1 komentarz »

  1. […] Marketing w Praktyce opublikował artykuł o akcji UwalniamyKomorki.pl […]

    Pingback by KOMPAS Newsletter nr 2/2009 « Wrocławskie Studio Grafiki i Reklamy — 19 czerwca 2009 @ 5:24

Kanał RSS z komentarzami do tego wpisu. TrackBack URL

Dodaj komentarz

Powered by WordPress