KOMPAS ArtStudio dzisiaj jest 18 sierpnia 2018
Nyatri

Jak sprzedać swój SOFTWARE ?

6 grudnia 2008, Justyna Muszyńska

Sprzedaj swój SOFTWAREJak znaleźć rynek i odbiorców dla swoich programów? Jak zaplanować projekt i zrealizować go w odpowiedni sposób? Jakie są skuteczne metody promocji oprogramowania? Jak zorganizować efektywny proces sprzedaży dla swojego przedsięwzięcia?

Edward Hasted udziela odpowiedzi na te pytania w swojej książce pt.: „Sprzedaj swój SOFTWARE”. Aby napisać tę książkę autor przerwał pracę zawodową na dziewięć miesięcy, by przelać na papier swoją wiedzę i doświadczenie.

Najlepszą reklamą tej książki mogą być słowa samego autora:

Układ tej książki przypomina atlas, którego mapy zawierają odnośniki do innych map. Możesz, więc zacząć od tego, co najbardziej Cię interesuje, po czym „dać się ponieść”. Im więcej zrozumiesz z całości, tym większe szanse mają Twoje przedsięwzięcia, dlatego mam nadzieję, że prędzej czy później i tak przeczytasz całą książkę.

Pamiętaj, że wiedzę, którą tu zdobędziesz, inni okupili wrzodami żołądka, rozwodem, bankructwem, zwolnieniem, lataniem firmowymi odrzutowcami i pobytem w Las Vegas.

Niech ich mądrość po szkodzie stanie się Twoją mądrością przed szkodą.

Błędne decyzje biznesowe mają wpływ na kondycję finansową firmy i od niej samej zależy, czy udźwignie ciężar złego zarządzania.  Lepiej uczyć się na błędach innych, niż na własnych oraz korzystać z doświadczenia i porad ludzi, którzy chcą ich udzielać.

Układ książki rzeczywiście przypomina atlas, a wskazówki i rady opisane przez autora są bezcenne.

Czytanie rozpoczęłam od rozdziałów, które najbardziej mnie interesują, czyli Promowanie produktu, Sprzedaż na dużą skalę, Skuteczna sprzedaż, Jak utrzymać klientów? Książka jest na tyle interesująca, że przeczytałam rozdziały, które bezpośrednio nie mają związku z moją pracą zawodową, czyli Chcę tu pracować! – jak rekrutować ludzi do firmy informatycznej czy Produkcja oprogramowania.

Ogranicza się do jednej żony, dwójki dzieci oraz nieograniczonej ilości komputerów.

edward_hasted_portrait_rightEd Hasted po ukończeniu matematyki inżynierskiej na Bristol University of England został najmłodszym w Anglii sprzedawcą komputerów PC. Jego firma szybko stała się dostawcą sprzętu komputerowego dla niemal wszystkich instytucji państwowych w Wielkiej Brytanii.  Na początku lat 90. Ed założył pionierską firmą internetową, produkującą oprogramowanie komunikacyjne do obsługi poczty e-mail.  Ed brał czynny udział w tworzeniu produktów od chwili ich powstania do czasu rynkowej premiery, sam realizował 80% sprzedaży i jako pierwszy zaczął zatrudniać osoby pracujące zdalnie.

Pracując dla firmy Wang, pomagał uruchomić kilka największych w Europie sieci komputerowych, organizował tworzenie wspólnego systemu komputerowego londyńskiej policji i propagował najlepsze praktyki wynikające z obecności w internecie.

Jego książka „Sprzedaj swój SOFTWARE” to zbiór bezcennych porad i wskazówek jak zarządzać firmą informatyczną, jakich pułapek unikać, jak wypromować i z zyskiem sprzedać swój produkt.

Uwielbiam książki pisane przez praktyków biznesu. Osobiście uważam, że są bardziej wartościowe od klasycznych podręczników akademickich, przeładowanych definicjami i teoretycznymi wskazówkami jak prowadzić biznes.

Książkę polecam właścicielom firm informatycznych, handlowcom i specjalistom ds marketingu z branży IT oraz programistom, którzy planują założyć własną firmę i wypromować swój produkt.


1 komentarz »

  1. […] http://blogkompasartstudio.pl/2008/12/06/jak-sprzedac-swoj-software/ Share this:TwitterFacebookLike this:Like Loading… […]

    Pingback by Sprzedaż firmowego oprogramowania | Outsourcing IT dla firm — 12 listopada 2013 @ 13:41

Kanał RSS z komentarzami do tego wpisu. TrackBack URL

Dodaj komentarz

Powered by WordPress