KOMPAS ArtStudio dzisiaj jest 23 stycznia 2018
Nyatri

Jak opakować produkt, żeby dobrze się sprzedawał?

19 czerwca 2008, Justyna Muszyńska

Dystrybutor elektroniki użytkowej zlecił nam przygotowanie opakowania na nowoczesne, hybrydowe akumulatory konsumenckie o nazwie HYBRA+, które planował wprowadzić do swojej oferty sprzedaży.

Zanim przystąpiliśmy do prac projektowych, przetestowaliśmy dokładnie produkt, zbadaliśmy konkurencyjne akumulatory (właściwości, rodzaj opakowania) oraz poznaliśmy oczekiwania naszego klienta.

Akumulatory o nazwie HYBRA+ to połączenie najlepszych właściwości akumulatora i baterii alkalicznych. Ogniwa te są fabrycznie naładowane (tak jak baterie) co sprawia, że można ich używać od momentu nabycia, jednocześnie można je ładować (jak akumulatory) dzięki temu, otrzymujemy idealne źródło energii odnawialnej.

Klient oczekiwał, że opakowanie HYBRY+ będzie się wyróżniało na tle konkurencji, a jednocześnie wskazywało na produkt wysokiej jakości, którego cena będzie wyższa od standardowych akumulatorów konsumenckich.

Najpierw zaprojektowaliśmy logotyp HYBRA+, który miał podkreślać główną cechę nowego produktu, czyli połączenie właściwości akumulatora i baterii alkalicznej:

Zaprojektowaliśmy opakowanie – blister na dwie baterie AA o pojemności 2000 mAh oraz blister na dwie baterie AAA o pojemności 800 mAh:

Zaprojektowaliśmy również obwoluty na baterie, spójne kolorystycznie i graficznie z opakowaniem HYBRA+.

Dodatkowo przygotowaliśmy ulotkę reklamową, zawierającą informacje na temat nowych baterii HYBRA+: czym różnią się od zwykłych akumulatorów, dlaczego warto je kupić oraz jakie mają właściwości i parametry techniczne.

Aby poznać opinie ostatecznych klientów na temat nowego produktu, wysłaliśmy kilkaset sztuk baterii do testowania i zaopiniowania potencjalnej grupie docelowej.

Oprócz opinii na temat samego produktu, dla nas cenne były również uwagi na temat opakowania baterii. Poniżej kilka przykładowych opinii:

Opakowanie zwracające uwagę, wszystko dobrze widoczne, ładnie wyeksponowane. Kolorystyka stonowana, dobrze dobrana – „nie gryzie się”. (Urszula B.)

Kolorystyka natomiast jest dobrana jak dla mnie idealnie. Połączenie zielonego z niebieskim kojarzy mi się z czymś przyjaznym dla środowiska, a w pewnym sensie alkaliczne baterie są bardziej przyjazne od zwykłych dla naszego otoczenia. Podobnych kolorów nie widziałem nigdy na innych bateriach, tak więc powinny się one wyróżniać na tle konkurencji. (Dawid B.)

Kolorystyka bardzo ciekawa i oryginalna, wyróżnia się spośród tych akumulatorków, które już posiadam;) (Mateusz D.)

Śliczne, kolorowe, aż chce się otworzyć i przyjrzeć im się z bliska. Z drugiej strony są tak elektryzujące w tym opakowaniu, że nie chce się ich otwierać żeby nie straciły części tego uroku. Opakowanie ma super dobrane kolory są elektryzujące, żywe i przyciągają wzrok. Z pewnością sięgnęłabym po nie, widząc je na sklepowej półce. Rzucają się w oczy (Izabela G.).

Co do kolorystyki to też jest w porządku. Według mnie znamionuje ona energię i witalność, czyli obie cechy, które powinna posiadać Hybra i które cechy posiada. (Michał G.)

Jak potwierdzają sami zainteresowani, udało nam się uzyskać zamierzone cele: produkt wyróżnia się na tle konkurencji, ma ciekawą, energetyzującą kolorystykę i produkt dobrze eksponuje się blistrze, a przede wszystkim zwraca uwagę klienta ostatecznego, co w efekcie powoduje, że produkt dobrze się sprzedaje.


Brak komentarzy »

Brak komentarzy.

Kanał RSS z komentarzami do tego wpisu. TrackBack URL

Dodaj komentarz

Powered by WordPress